mandag den 30. august 2010

En spindende weekend med effekter og en ny ven.


Hele denne weekend har stået i spindingens tegn.
Den sønderjydske del af http://www.spindeforeningen.dk/ havde taget initiativ til en dejlig lang weekend med fibre, rokke og godt selskab, og jeg har nydt hvert øjeblik siden vi mødtes fredag aften.






Glæden blev ikke mindre af at Birthe fra http://www.garngalleriet.dk havde taget en ny rok med til mig :0). Det er Sonata fra Kromski, en lækker lille sag, som er nem at pakke sammen og medbringe alle vegne, og jeg regner med, at vi får mange gode ture sammen, ud i det ganske land med dejlige møder med andre "spindegale" personer.
Kemien mellem frøken Sonata og jeg er i hvert fald allerede god, så jeg har tårnhøje forventninger til vores fremtidige samarbejde.


De gæve piger fra det Sønderjydske havde lavet et kæmpe forarbejde for at lære os at spinde effektgarn, så nu har jeg fået grunden lagt til at kunne spinde bouclegarn, garn med spindeorm eller "udhæng" som jeg synes det også ligner, samt knopgarn.



Som det fremgår af billedet er der stadig mange timers øvelse, inden jeg behersker teknikken, men jeg sætter pris på, at jeg nu har fået lidt fornemmelse for, hvordan disse garner fremstilles.


Endelig er Peters halstørklæde blevet færdig, blødt, vamset og varmt så det sætter han helt sikkert pris på, når vinterens cykelture skal klares.














2 kommentarer:

Silkemor sagde ...

Hej Sus,
Det har været en fornøjelse at arrangere sådan en weekend, især fordi I alle var meget, meget engagerede og vidunderlige at være sammen med.
Endnu engang tillykke med frk. Sonata, du kommer til at elske hende HØJT :-)
Knus fra Kirsten

Birthe P sagde ...

Det var en fantastisk weekend! Jeg lever stadig højt på den.. :-)
Knus, Birthe