tirsdag den 19. juli 2011

De svære nedkørsler og afslutninger :0(

 Mit andet forsøg på håndtenen er dette fine garn, spundet af Devon Longwool i en smuk farvning af lilla changeringer og det blev et rigtigt dejligt garn.

Måske er den mentale træthed ovenpå 14 dages Tour de Fleece ved at indfinde sig, for dette smukke garn ligger nu ganske ubrugeligt i skraldespanden.

Desværre er det blevet til en strid, hård filtklump da jeg åbenbart er kommet til at chokbehandle det stakkels garn i den afsluttende vask.

Billedet viser, hvordan jeg bruger hankene på to krus til at opnå den rette spænding, når garnet skal tvindes og det virkede over forventning.

Heldigvis lykkedes det at få præcis det garn jeg gerne ville have af de kartefibre jeg omtalte i fredags. Et entrådet blødt garn, med effekter af både bomuldstråde og ujævn struktur. Det ser næsten ud som det første garn, jeg lavede for mange år siden.


Ingen kommentarer: