søndag den 9. oktober 2011

Smugkig til brysterne

 Så går det fint fremad med første del af mit design projekt. Halstørklædet er strikket næsten halvt færdigt og det ser foreløbigt ud som jeg har tænkt mig. Ideen har sit udgangspunkt i de lyserøde silkebånd der er logo for "Støt Brysterne". I hver ende af tørklædet er denne sløjfe strikket en med relief virkning: vrang på retsiden/ret på vrangsiden. Derimellem har jeg strikket et boblemønster der skal illustrere sunde brystkirtler. Med andre ord sløjferne i hver ende holder om og passer på kirtelvævet.
Kanterne er lavet i perlestrik, da jeg vil undgå at  de ruller eller vender udad og foreløbig ser det ud som om det giver den ønskede kant.
Forhåbentlig går der ikke ret lang tid inden I kan finde mønsteret her på bloggen, og så vil jeg spændt afvente om det overhovedet er forståeligt for andre end mig selv.

3 kommentarer:

christunte sagde ...

DET var ellers noget af en overskrift! (Hold op, som jeg lige blev nysgerrig...)
Virkelig fint tørklæde! Glæder mig meget til at se det færdigt.

Unknown sagde ...

Ja christrunte, den er nok ikke så heldig ;0(. Har slettet en kommentar fra en eller anden Gossip page, men også sjovt at høre som forskellige vendinger skaber forestillinger hos folk.

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Hold da op den er flot..den må strikkes når du har lavet en opskrift.;-))