lørdag den 8. oktober 2011

Sokker

Der spindes stadig tynd, tyndt til min selvforanstaltede svendeprøve, og jeg er nu tæt på at være færdig med den anden singel, og skal så have tvundet og sat garnet inden det store strikkeprojekt går i gang. Der skulle altså ikke ret gerne gå lang tid, inden I hører mere om det.

Samtidig med denne udfordring har jeg kastet mig ud i at designe et sæt bestående af halstørklæde, fingerløse vanter og en hue med inspiration fra " Støt Brysterne" kampagnen. Mønsteret forsøger jeg at skrive i strikkeprocessen, og jeg laver både en dansk og engelsk version, som vil blive lagt på bloggen som en pdf-fil interesserede kan hente frit.

Det er vildt spændende om det lykkes for mig, da mit motto stort set altid har været: "Jeg er en dygtig håndværker; design og gode ideer lader jeg andre om".

Men lidt færdigt strik kan jeg præsenterer. Jeg meldte mig i Debbies strømpegarns klub tilbage i juni, og har strikket Retro Rib Socks fra denne bog. Et lille nemt projekt imellem alt det andet, og skal nu have slået op til et nyt par strømper fra juli måneds garnpakke; en fin lavendelgarvet, så det bliver jo nok til mig selv.

5 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Sikken et par herlige sokker - de er da lige til at tage på :-)

Held og lykke med design - jeg siger lidt på samme måde som dig, men engang imellem er det jo godt med nye udfordringer ;-)

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Det er nogle flotte sokker du strikket..Jeg kan fuldstændig følge dig i det der med at designe og/eller være god til et håndværk..Er spændt på om det lykkes for mig at lave en opskrift..

christunte sagde ...

Meget fine strømper!
Glæder mig til at se dit design.
Jeg er meget imponeret over, iøvrigt, at du får strikket af dit strømpeklub-garn. MEGET imponeret.

Lis sagde ...

Flotte strømper, var lige inde og lurer på den side. Den er på engelsk :) jeg er med i en garn bytte side i Sverige, der kan man også melde sig til strømpestrikning, ren hygge synes jeg.

Kh. Lis

Unknown sagde ...

Tak skal I have, er nu spændt på om det lykkes mig at strikke strømper der følger med klubleveringerne. Jeg tør i hvert fald godt væde på at når ca. de første 3 par er strikkede, så kommer garnet til at ligge længere og længere inden det kommer i brug.
Har stadig kun lavet 4 af de 11 sjaler jeg skulle nå i 2011 ;0)