søndag den 31. marts 2013

Malet Sjal / Painted Shawl


Sjalet for min marts måneds udfordring er igen et hæklet et af slagsen. Siden jeg brækkede min finger må jeg erkende at jeg har det bedre med hæklenålen end med strikkepindene. Jeg skal vænne mig til at strikningen kræver pauser indimellem hvis ikke jeg skal bøvle med en øm hånd, desværre ikke en diciplin jeg er god til, fordi tingene skal være færdige i en fart når jeg starter. Til gengæld har jeg fået øjnene op for at de forskellige hækleteknikker og mønstre også indbyder til mange gode timer.

My shawl for the March month's challenge is again a crochet one of its kind. Since I broke my finger, I must admit that I feel better with a hook than with knitting needles. I must get used to knitting requires breaks in between, if I don´t want to struggle with a sore hand, unfortunately, not a discipline I'm good at, because things should be done in a hurry when I start. On the other hand, I have become aware of the various crochet techniques and patterns and think they invite to many great hours too.


Mønsteret er Painted Shawl af Karen Klemp og jeg har købt det på Rravelry. en sand guldgrube af mønstre, både gratis og til salg, og en vidensbank med alt hvad der er værd at vide om garn og fibre. Da det er en amerikansk side er hovedsproget engelsk, men der er også danske grupper, hvor man kan være med. Jeg synes dog det går hurtigt at vænne sig til det engelske sprog, og Google Translate hjælper i en kneben situation.


The pattern is Painted Shawl by Karen Kemp and I bought it on Ravelry,  a true goldmine of patterns, both free and for sale, and a knowledge of everything to know about yarn and fibers.

Ingen kommentarer: